despre continut contact comanda carti MLM on-line
noutati MLM evenimente oportunitati MLM consultanta MLM biblioteca MLM

Despre MLM




O prezentare generală a sistemului MLM

Marketing în retea, MLM, Multi-Level Marketing sau Network Marketing, este o afacere în care companiile plătesc pentru reclamă numai după ce produsele lor sunt vândute. Prin această strategie originală, extraordinara putere a reclamei prin viu grai este pusă la lucru în mod sistematic si profitabil pentru toti participanții la afacere.

Deoarece nu se cheltuie milioane de dolari pe reclame riscante în presă, radio, televiziune, companiile îsi folosesc bugetul de publicitate pe retribuirea unei retele de distribuitori independenti. Acesti distribuitori provin din toate mediile de viată: profesori, ingineri, muncitori, avocati, mecanici, doctori, casnice, someri, etc. Ei îsi întregesc veniturile printr-o afacere de marketing în retea.

MLM sau Network Marketing înseamnă construirea unei rețele personale de parteneri, care consumă produsele firmei la care colaborează si care recomandă aceste produse altor oameni prin viu grai. Acesti parteneri se numesc distribuitori MLM.

Comisioanele, bonusurile, în general câștigurile, provin din recompensarea distribuitorilor MLM, de către firmă, pe baza volumului vânzărilor. Dacă produsele nu se mișcă de la furnizor la consumatori, nimeni nu câștigă!

Atentie! În MLM, Nu se atribuie niciun comision pentru recrutarea oamenilor!

Dar, se câștigă foarte mult, dacă se construieste o retea personală de parteneri de afaceri. Cum se face acest lucru?

Foarte simplu! Consultati bibliografia MLM pentru START.

Reclama prin viu grai este cea mai profitabilă formă de publicitate! Din acest motiv au succes sistemele MLM, ca formă alternativă de distribuție a produselor si serviciilor!
 


Cum arată o retea MLM?

Orice retea de parteneri de afaceri în MLM este formată de un sponsor, care se află în capul retelei.

Următorii parteneri se numesc distribuitori direcți, pentru că sunt intoduși în afacere personal de cître sponsor. Ei formează nivelul 1 al retelei.

Ceilalti se numesc distribuitori  indirecti fată de sponsor, pentru că sunt introdusi în afacere de distribuitorii directi. Acestia formează nivelele 2, 3, etc. ale retelei.

O linie de sponsorizare începe cu sponsorul si trece prin fiecare distribuitor direct în josul retelei.

Reteaua este nelimitată în adâncime si lătime, respectiv se pot înregistra oricâti distribuitori, atât pe nivele cât si pe linii de sponsorizare.


 

Cum se câstigă în MLM?

Prin vânzarea produselor, care sunt cotate cu un anumit număr de puncte valorice, se acumulează punctele pornind de la distribuitorul care a făcut vânzarea, în sus, pe linia de sponsorizare, până la nivelul 0 al firmei.

Punctele acumulate, califică distribuitorul pentru un anumit câstig, în functie de Planul de marketing (sau de recompensare).


 

Ce este un plan de marketing?

Fiecare firmă MLM calculează comisioanele acordate distribuitorilor, pentru vânzarea produselor si recomandarea lor, pe baza unui Plan de recompensare. În esență, comisionul maxim pe care poate să-l acorde firma MLM se împarte pe treptele calificărilor, în mod echitabil.

În funcție de produse si strategia firmei MLM, există planuri de marketing:
bulletîn trepte
bulletîn trepte cu desprindere
bulletunilevel
bulletbinare
bulletde afiliere
bullet(si diverse alte combinatii)

Important de retinut: comisioanele se acordă îm functie de volumul vânzărilor personale si al vânzărilor propriei retele de distribuitori!

Detalii în cartea "Introducedre în Managementul Sistemelor MLM" de Horatiu Dan Dumitras.


 

Cum se porneste într-o afacere MLM?

Startul într-o afacere MLM presupune trei acțiuni personale din partea dvs.:

- Să vă informați despre afacere, produse si sprijin logistic
- Să aderați la o afacere prin semnarea unui contract
- Să studiati produsele, planul de marketing si programul de instruire

INFORMAREA se face prin:

- participarea la o prezentare de oportunităti de afaceri
- primirea unei prezentări a afacerii acasă
- consultarea materialelor promotionale
- casetelor de informare
- vizionarea casetelor video sau a site-urilor pe Internet

ADERAREA la o afacere se face prin semnarea unui contract de colaborare cu o companie MLM, oferit de un reprezentant  autorizat, care va fi sponsorul dvs.

STUDIEREA se face prin:

- achizitionarea produselor si a serviciilor companiei MLM, pentru aprecierea avantajelor utilizării lor, participarea la un program de instruire organizat de companie (seminar de bază, seminar de specialitate,
laborator de afaceri, perfecționare în management, etc.)
- practicarea activităților cuprinse în planul de marketing
- instruirea personală, citind cărti si ascultând casete de specialitate.

Actionând astfel veti avea SUCCES din START!
 

Întrebări şi răspunsuri despre MLM

Întrebări şi Răspunsuri despre MLM" (Editura Digital Data Cluj)

Cartea este un instrument util de lucru, atât pentru distribuitorii începători, cât şi pentru avansaţi, fiind completată cu un glosar de termeni specifici acestei activităţi.

Structurată în 3 secţiuni, răspunsurile tratează cele mai comune şi mai frecvente întrebări puse de distribuitorii din toată lumea. Colecţia de răspunsuri este redactată astfel încât să poată fi utilă şi persoanelor care prospectează o afacere MLM. Liderii pot utiliza această carte în sesiunile lor de pregătire, prin analizarea problemelor legate de activitatea distribuitor MLM.


 

Diferenta dintre un sistem MLM si un joc piramidal

Răspuns general: Diferenţa faţă de un joc piramidal este că într-un sistem MLM nu se câştigă nici un comision fără să se facă o vânzare directă de produs sau serviciu!

Explicaţii:
Un sistem MLM este format dintr-o reţea de distribuitori care cumpără produse de la o companie MLM şi le vând direct la clienţi.
Produsele trec de la companie la clienţi prin intermediul distribuitorilor, care câştigă comisioane în funcţie de volumul vânzărilor.
Banii plătiţi pentru produse trec de la clienţi la companie.

Activitatea de bază într-un sistem MLM este vânzarea directă, iar forma de publicitate este reclama prin viu grai pentru produse şi oportunitatea MLM!

Într-un sistem MLM câştigă toată lumea, indiferent de poziţia în reţeaua MLM (care NU seamănă cu o piramidă, deoarece SUS în vârf este loc pentru toţi liderii MLM).

Vânzarea directă este o activitate complexă multidisciplinară, prin care se distribuie produse sau servicii de la persoană la persoană, fără o locaţie specială pentru vânzare, în general la domiciliul clienţilor.

MLM (Multi-Level Marketing sau Network Marketing) este o forma de distribuţie a produselor si serviciilor în retea, prin recomandare de la om la om si vânzare directa fără o locaţie permanentă.

MLM este o structură formată din persoane care transmit sau recomandă produse şi servicii, de la producător la consumator, de la om la om, prin contact direct. Structura este o reţea de marketing, formată din mai multe niveluri şi linii de sponsorizare. Comisioanele sunt distribuite de companie la fiecare nivel, în funcţie de activitate.

Într-un joc piramidal nu se vinde nimic! Comisioanele se câştigă pe baza înscrierilor de noi membri în joc pe baza unei taxe.

Activitatea de bază într-un joc piramidal este recrutarea oamenilor, iar forma de publicitate este reclama mincinoasă cu promisiuni de câştig!

Într-un joc piramidal câştigă numai cei din vârful piramidei!

Schemele piramidale (sau jocurile financiare piramidale) sunt nişte proceduri ilegale de câştig, construite virtual sub forma unei piramide sau a unei structuri piramidale, în care straturile (nivelurile) piramidei sunt alcătuite din persoane care plătesc o anumită sumă la intrarea în schemă.

Regula generală de câştig este foarte simplă: persoanele care ajung în fruntea piramidei pot câştiga bani, numai dacă mai intră în schemă o mulţime de oameni la baza piramidei.

Fiecare persoană trebuie să plătească o taxa de intrare, după care este obligat să recruteze alţi oameni care să achite şi ei taxa de intrare.

Câştigul lor este format din suma taxelor de intrare ale persoanelor de la baza piramidei.

Exemplu de joc piramidal este Delphin International, unde se intră cu o taxă de 2.290 Euro pentru un produs fals (o carte de 100 Euro şi promisiuni de cursuri de instruire, la care nu poţi participa decât dacă ai recrutat 3, 5 sau 7 alţi oameni!) 

Feriţi-vă de jocurile piramidale! Scrieţi la info@rodsa.ro dacă găsiţi jocuri piramidale în România sau sunteţi atraşi de reprezentanţii lor! Legea 650/2002 interzice jocurile piramidale în România!

Detalii:

- în www.rodsa.ro/v-direct.htm despre vânzări directe şi
- în www.rodsa.ro/scheme_ilegale.htm despre jocuri/scheme piramidale.



[inapoi]


MLM International Romania, str. Ady Endre nr. 29, 400064 Cluj-Napoca, Romania, tel/fax: +40-264-442124, email: office[at]mlm.ro

[MLMIR] , [DDC] , [RODSA]  and all other products mentioned are registered trademarks of their respective companies.

Questions or problems regarding this web site should be directed to cluj[at]digitaldata.ro.
Copyright © 2002-2011 MLM International Romania. All rights reserved.